1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

24 uurs dienst

Auteur Bericht
Linda Geplaatst: vrijdag 25 Juni 2010 21:42
Goedenavond
Ik ben een beginnende zzper, ik ben vpk met veel ervaring in de thuiszorg.
Via de pgb site zie ik niet veel werk wat bij mij past. Mijn voorkeur gaat uit naar lange diensten. Wat voor tarief is redelijk voor een 24 uurs dienst.Hoe zit het met waak en/of slaap tarieven.

VRAAG 2
Heeft iemand ervaring met bemiddeling via bureau's en alle ophef hoe de belastingdienst hier tegen aan kijkt
Gr Linda :?:
Pim Geplaatst: maandag 28 Juni 2010 11:01
Beste Linda,

Als zelfstandig ondernemer is het niet zo dat u gebonden bent aan wat anderen aan tarieven hanteren. U stelt uw tarieven vast aan de hand van wat u voor kosten maakt en wat u zelf een werkbare situatie vindt.
Maar omdat u waarschijnlijk wel enigszins marktconform wilt zijn zult u daar ook marktonderzoek voor moeten doen.

:?: Wat voor tarief is redelijk voor een 24 uurs dienst.Hoe zit het met waak en/of slaap tarieven.
:!: U bepaalt zelf uw tarieven. U kunt daarbij kijken naar hoe de CAO er mee omgaat (slaapdiensten worden daar voor de helft betaald, wel met ORT, waakdiensten volledig en met ORT), en uiteraard uw licht opsteken bij uw concurrentie (eenvoudigweg hun tarieven opvragen als klant met interesse zal u waarschijnlijk wel de gewenste informatie doen toekomen)
Dat is voor een ondernemer sowieso verstandig om te doen.

:?: Heeft iemand ervaring met bemiddeling via bureau's en alle ophef hoe de belastingdienst hier tegen aan kijkt
:!: Recent is er inderdaad veel ophef gekomen rond het werken via bemiddelingsbureau's bij mensen met een Zorg in Natura indicatie voor zelfstandig ondernemers.