1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

24 uurs dienst

Auteur Bericht
Linda Geplaatst: vrijdag 25 Juni 2010 21:42
Goedenavond
Ik ben een beginnende zzper, ik ben vpk met veel ervaring in de thuiszorg.
Via de pgb site zie ik niet veel werk wat bij mij past. Mijn voorkeur gaat uit naar lange diensten. Wat voor tarief is redelijk voor een 24 uurs dienst.Hoe zit het met waak en/of slaap tarieven.

VRAAG 2
Heeft iemand ervaring met bemiddeling via bureau's en alle ophef hoe de belastingdienst hier tegen aan kijkt
Gr Linda :?:
Pim Geplaatst: maandag 28 Juni 2010 11:01
Beste Linda,

Als zelfstandig ondernemer is het niet zo dat u gebonden bent aan wat anderen aan tarieven hanteren. U stelt uw tarieven vast aan de hand van wat u voor kosten maakt en wat u zelf een werkbare situatie vindt.
Maar omdat u waarschijnlijk wel enigszins marktconform wilt zijn zult u daar ook marktonderzoek voor moeten doen.

:?: Wat voor tarief is redelijk voor een 24 uurs dienst.Hoe zit het met waak en/of slaap tarieven.
:!: U bepaalt zelf uw tarieven. U kunt daarbij kijken naar hoe de CAO er mee omgaat (slaapdiensten worden daar voor de helft betaald, wel met ORT, waakdiensten volledig en met ORT), en uiteraard uw licht opsteken bij uw concurrentie (eenvoudigweg hun tarieven opvragen als klant met interesse zal u waarschijnlijk wel de gewenste informatie doen toekomen)
Dat is voor een ondernemer sowieso verstandig om te doen.

:?: Heeft iemand ervaring met bemiddeling via bureau's en alle ophef hoe de belastingdienst hier tegen aan kijkt
:!: Recent is er inderdaad veel ophef gekomen rond het werken via bemiddelingsbureau's bij mensen met een Zorg in Natura indicatie voor zelfstandig ondernemers.
ActiZ, de overkoepelende organisatie van zorginstellingen heeft toen menen te concluderen dat het niet is toegestaan voor bemiddelingsbureau's om mensen als zelfstandig ondernemer in te zetten daar zij zelf verantwoordelijk zijn voor de geleverde kwaliteit van dienstverlening.
http://www.skipr.nl/actueel/bemiddeling-zzp-ers-in-awbz-niet-meer-mogelijk-61352.html

Echter, hun uitleg word uitdrukkelijk weerlegt door BTN, de koepelorganisatie voor juist deze organisaties.
http://www.zorgvisie.nl/Personeel/Bemiddelen-van-zzpers-helemaal-niet-definitief-van-de-baan.htm

Vanuit het ministerie wordt er ondertussen doorgewerkt aan het mogelijk maken dat zelfstandig ondernemers ook mogelijkheden krijgen om Zorg in Natura te gaan leveren, maar dat is waarschijnlijk niet rond voor 2012, en gaat mogelijk nog wel langer duren.

Let wel: U loopt risico als u slechts een bemiddelingsbureau als opdrachtgever heeft dat de belastingdienst u gaat beschouwen als in loondienst. Zorg dus voor een goede mix van bemiddelingsbureau en eigen klanten.
Hopelijk kunt u hier wat mee.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Doortje Geplaatst: donderdag 01 Juli 2010 18:03
Beste Linda,

Bemiddelingsbureaus kwamen in een slecht daglicht, omdat ze als opdrachtgever fungeren.(zie reactie hierboven). Als je dan via zo'n bureau werkt, ben niet bezig als zelfstandige.
Maar, het is als beginnend zelfstandig verpleegkundige heel goed om via een bemiddelingsbureau te werken.

De cliënt/patiënt is dan in alle gevallen jouw opdrachtgever.
De cliënt betaalt jou rechtstreeks en jij betaalt het bemiddelingsbureau voor de bemiddelingskosten.
Dat is een heel transparant systeem.

Als je zelf naar cliënten op zoek wilt, ben je erg veel tijd en energie kwijt. Dat moet je maar willen.
Er zijn in Nederland heel goede bureaus.
Het is heel goed mogelijk om als zelfstandige in de zorg via één bemiddelingsbureau 3 of meer cliënten te hebben per jaar en als zodanig voor de belastingdienst als zelfstandige aangemerkt te worden.
Linda, succes

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.