1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Wat zouden jullie nodig hebben bij een gastouder?

Auteur Bericht
Willeke Geplaatst: dinsdag 18 November 2008 16:04
Hallo ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie willen meedenken!
sinds vorig jaar ben ik gastouder nu o.a. voor 2 kinderen met autisme (7 en 9 jaar).
nu wil ik zelfstandig ondernemer worden en investeren in mijn bedrijf als gastouder.
ik zit te twijfelen over een snoezelruimte. erg duur,erg mooi maar willen ouders dit wel? is dat waar ze behoefte aan zouden hebben.
moeilijk om in te schatten.

als u uw kindje naar een gastouder zou brengen en zij zou iets extra's kunnen doen wat zou u dan het liefste hebben?

natuurlijk ligt veel aan het soort kinderen.

ik zit ook te denken aan het combineren met verzorgen en knuffelen van dieren. dus dat kindjes een dier uitkiezen waar zij dan voor een deel (voor zover dat kan natuurlijk) verantwoordelijk voor zijn. dus knuffelen maar ook eten geven en hok schoon maken. en dat dan samen met bijvoorbeeld 1x in de week ponyrijden, 1 x in de maand naar de boerderij. dat soort dingen. natuurlijk veel minder grote investering.

misschien hebben jullie nog andere ideeen, ik ben benieuwd.
zorgverleners mogen natuurlijk ook meedenken.

vriendelijke groet, Willeke Middelkoop
Beau-Aimée Geplaatst: vrijdag 30 April 2010 00:05
Ik werk ook als gastouder en heb een kat. De kinderen vinden het fantastisch alleen de kat denkt daar iets anders over dus die zit altijd boven (waar de kinderen niet zelf bij kunnen). Dus een dier aanschaffen zodat de kinderen daar ''iets'' aan hebben dat zou ik nooit doen.

Voor mijn autistische oppaskindje ga ik een grote schommel ophangen waar je in kunt liggen. Verder is het lastig om zo te zeggen waar de kindjes behoefte aan hebben. Dat is voor ieder kind anders.
Willeke Geplaatst: dinsdag 04 Mei 2010 20:54
nee ik bedoel ook niet dat ik een dier aanschaf voor de kinderen. wij hebben al veel dieren en daar zou dan ieder kind eentje van uit kunnen kiezen.
maar de vraag is niet actueel meer dus dit onderwerp zou verwijderd mogen worden.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.